گفتگو با آزاده ي سرافراز محمدتقي صفري

همزمان با 26 مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، سایت خبری گناوه 24 بر آن شد تا مصاحبه ای را با سردار محمدتقی صفری  فرمانده تیپ پیاده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر که از یادگاران سالهای دفاع مقدس و از اسرایی که در چنگال خبیثانه تکفیری های سوریه اسیر شده بود  ترتیب دهد ، در این دیدار دو تن از رزمندگان مدافع حرم نیز حضور داشتند .

سردار محمدتقی صفری در 15 رمضان در سال 1391 همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) در کشور سوریه و به دست عوامل تکفیری اسیر و در اواخر ماه صفر همان سال و همزمان با شهادت امام حسن مجتبی(ع)  آزاد و به میهن عزیزمان بازگشتند . در ادامه متن مصاحبه را با چند روز تاخیر در ادامه با هم مرور می کنیم .

ضمن عرض سلام و ادب خدای را شاکر هستیم که توفیق شامل حال شد تا بتوانیم مصاحبه ای را با جنابعالی تدارک ببینیم .

سردار از 26 مرداد و بازگشت اسرا برایمان بگویید . اینکه این بازگشت و کلا خود اسرا چه پیام هایی را برای ما و هموطنانمان داشتند .

  • با 26 مرداد و آزاد سازی اسرا دو کار بزرگ شد علاوه بر آزاد سازی جسم جوان های ما از سیاه چاله های دشمن ، تفکر و روح این جوانان نیز از سیاه چاله های دشمن آزاد شد ، که هر کدام از اینها یک پیامی دارد یکی رمز موفقیت آنها در اسارت ، سختی ها ، بی حرمتیها و … یادگیری و عبرت صبر و مقاومت و شکیبایی امام حسین(ع) و حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بود و  دیگر اینکه کاروان امام روح الله ادامه دهنده کاروان امام حسین(ع) بود با همان مسیر و هدف و ان شاءالله بتوانیم با راهی که انتخاب کرده ایم و پیموده ایم با استقامت ، صبوری ، اطاعت پذیری ، بصیرت ، قدرت ، صلابت ادامه خواهیم داد . امیدواریم که این ایام به آزادگان و خانواده های آنها و ملت ایران مبارک باشد و افتخاری برای همه آزادگان و الگویی برای جوانان شجاع ایران اسلامی باشد.

فرمودید الگویی برای جوانان ، با توجه به  جنگ نرم و فرموده رهبر معظم انقلاب که فرمودند اگر من در این جایگاه نبودم در فضای مجازی و این فضا را مدیریت می کردم ، چه کاری انجام دهیم که جوانان این روزها را فراموش نکنند و به 26 مردادها توجه خاص نموده و کشیده شوند .

  •  همانطوری که آقا تایید کردند ما هم به تبع ، آن کار را تایید می کنیم ، باید با قدرت، با صلابت ، با بینش بیاییم توی راه ، ما در این مسیر الگوهای بزرگی داریم و دستمان نیز خیلی پر است ، چیزی هایی که در دست ماست قرآن و نهج البلاغه و … است ، قرآن راه رستگاری را مشخص کرده است.

همچنین الگوهایی همچون پیغمبر اسلام و ائمه اطهار(ع) را داریم و در دوران انقلاب اسلامی الگویی چون امام خمینی (رض) ، شهدای عزیز در صدر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی داریم  .

یکی از وظایف مهم آنست که  باید این جوانان اصالت و ریشه خود را بشناسند ، آن ریشه ما کجاست ، دین ، قرآن ، اخلاق ، ادب ، فهم ، درک و شعور انقلابی و اسلامی است ، ریشه واقعی اطاعت پذیری است .در مسیر راه ،  حوادث ، طوفان و سیل است ما ببینیم سکاندار و فرمانده و ولی مان چکار می کند، پای ولی بمانیم و پشت ولی مان باشیم و از هیاهوی دشمن نترسیم ، بایستیم که ایستادن رمز موفقیت ماست .

شما ببینید در دوران جنگ 8 ساله دشمن با بهترین امکانات به جنگ آمد و تنها و یک تنه در مقابل دشمن ایستادیم ، و آنها جوانانی مانند شما بودند ، ما که در هیچ دانشکده نظامی دنیا فارغ التحصیل نشدیم ما در دانشکده امام فارغ التحصیل شدیم وجالب است بدانید اماممان در هیچ دانشکده نظامی فارغ التحصیل نشده بود ولی امامی که میاد فرماندهی جنگ را برعهده می گیرد مانند مردی است که سالیانی متمادی اداره جنگ دستش بوده چون با وجود همه اینها به خدای خود یقین پیدا کرده بود ، جوانان امروز ما نیز باید به این سمت بروند و با مسائل اقتصادی و مادی گرایی باید در جای خودش تلاش نموده و اشتباه نگیرند .

ما در یک نظام اسلامی هستیم و مسئولینی که خدمت می کنند ممکن است بعضی از آنها الگوی خود را انقلاب و 8 سال دفاع مقدس نگیرند و ممکن است با دیدن اینها ، جوانان ما سست پایه شوند ، مسئولین با جوانان در جامعه چطور باید رفتار کنند که دلسرد نشوند و چرا بعضی مسئولین انقلابی فکر نمی کنند .

  •  مقام معظم رهبری و امام مشخص کرده اند که ما خادم ملتیم ، مسئولین باید بدانند ما نوکر ملتیم ، اگر این را پذیرفتیم کار حل می شود . مسئولین باید بدانند عالم محضر خداست ، برای رضای خدا احساس تکلیف کنند ، و در یک کلام بپذیرند که همه  در محضر خدا و مردم ولی نعمت انقلاب اسلامی هستند .

الگوی ما اهل بیت (ع) هستند و در وضعیت کنونی امام و رهبرمان است ، بهترین مسیر ما قرآن است و ما الگویمان مسئولین نیستند بلکه الگویمان ولی مان است و

مسئولین وظیفه دارند خدمت کنند .

تعیین مسیر حق و مسیر دین با ولی است ، جوانان بدانند رمز موفقیت ما با اماممان بود ، دستور امام دستور خدا بود ، امروز الگوهای بزرگی برای جوانان است و ما آن روز غیر از امام کسی نداشتیم . شهدا را الگو بگیرید نه من مسئولی که ضعیف النفس هستم و از هر چیزی میترسم .

کی گفته جوان های امروز فاسد هستند ، امروز شهدای مدافع حرم از همین جوانهاست ، شک نکنید خیلی از جوانها به ما مراجعه کردند که عاشقانه و عارفانه رفتند جنگ و مدافع حرم شدند ، شاید ما در کوچه بازار اینها را قبول نداشتیم امام همین ها زندگی شان را به عنوان مدافع حرم  دادند و رفتند با خدا معامله کردند.