سامانه ۱۳۷ با شعار شهروند «مشارکت‌جو _ شهردار پاسخگو» در همدان افتتاح شد

گروه شهرستانها:  سامانه ۱۳۷ شهرداری همدان با حضور جمعی از مسئولان و با شعار شهروند «مشارکت‌جو _شهردار پاسخگو» فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
معاون امور عمرانی استانداری همدان در این آئین گفت: مشارکت شهروندان با استفاده از سامانه ۱۳۷ افزایش یافته و موجب تسریع در حل مشکلات مناطق می‌شود.
محمودرضا عراقی با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ پل ارتباطی مردم و شهرداری است اظهار داشت: باتوجه به اینکه شهروندان عنصر اصلی شهرداری به عنوان دستگاهی شهروند محور به شمار می‌روند، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای این بخش در سهولت رفع موانع و مشکلات زیرساختی بسیار موثر خواهد بود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این آیین گفت: سامانه ۱۳۷ در راستای دریافت، ثبت و رسیدگی به شکایات مردم این شهر راه اندازی شده و ارتباط عزتمند مردم با شهرداری همدان از اهداف این سامانه است. حمید بادامی نجات افزود: سامانه ۱۳۷ شهرداری راه ارتباطی مستمر مردم و شهرداری است و نقش موثری در افزایش تعامل مردم و مشارکت آنان دارد. وی خاطرنشان کرد: به هر اندازه شهرداری همدان ارتباط خود را با مردم افزایش دهد در نتیجه آن از مشکلات مردم مطلع شده و مردم هم با اطمینان خاطر بیشتری در امور شهری شهرداری را یاری می‌کنند که موجب ارتقا خدمات شهری و توسعه شهر می‌شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: پس از گذشت ۱۵ ماه از راه اندازی آزمایشی سامانه ۱۳۷، امروز آغاز رسمی فعالیت این سامانه است. بادامی نجات اظهار کرد: زحمات بسیاری در مدیریت شهری در ۱۵ ماهه گذشته انجام شد تا سامانه ای در تراز کلانشهر همدان داشته باشیم و رضایتمندی شهروندان را افزایش دهیم. وی تصریح کرد: این سامانه یکی از پازل‌های شهر الکترونیک و هوشمند است که البته برای دستیابی به شهر هوشمند نیاز به تامین زیر ساخت‌ها است. شهردار همدان گفت: طی ۱۵ ماه گذشته ۴۰ هزار تماس ورودی بوده که منجر به ثبت و پیگیری ۱۲ هزار درخواست شهروندان شده است.
عباس صوفی در آیین آغاز به کار رسمی سامانه جامع مدیریت شهری مرکز ۱۳۷ شهرداری همدان افزود: از این تعداد ۴۰ هزار تماس ورودی بوده که منجر به ثبت و پیگیری ۱۲ هزار درخواست شهروندان شده است. وی با بیان اینکه تمامی مسائل شهری به فناوری روز دنیا گره خورده است اظهار داشت: سامانه ۱۳۷ پس از ۱۵ ماه به حداکثر بلوغ خود رسید تا حداقل نیازهای اورژانسی شهروندان، برطرف شود. صوفی افزود: تماس و ارتباط مستقیم مردم با این سامانه، نشان دهنده آن بود که این اقدام با شعار واقعی «شهروند مشارکت‌جو و شهرداری پاسخگو»، عملیاتی است؛ هرچند ١٠٠ درصد رضایت را کسب نخواهیم کرد اما رضایت نسبی هم قابل قبول است. شهردار همدان با بیان اینکه ۱۰ اپراتور مستقر در این محل به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان هستند افزود: تمامی پرسنل شهرداری به جز پرسنل خدماتی و اداری با این سیستم در ارتباط هستند که شامل یک هزار و ۶۰۰ تن می‌شوند. صوفی اضافه کرد: در صورت تماس شهروندان با این سامانه، اپراتورها به صورت آنلاین پاسخگو بوده و اورژانسی مطالبات را پاسخ می‌دهند.
وی با بیان اینکه هم اینک ۴۰۰ طرح بزرگ و کوچک شهرداری در نقاط مختلف همدان در حال اجرا است اظهار داشت: بخش زیادی از آنها تا پایان سال آماده بهره برداری می‌شود.